Det här med skor

Nu ska jag avslöja en hemlighet för alla dumma killar:

Det färdiga resultatet, dvs när vi tjejer har gjort oss snygga, är ett resultat av många timmars hårt slit.
För mig handlar det om 2-4 timmars förberedning.
Varje gång.
Och då räknar jag inte in tiden det tar att planera och köpa grejerna.
 
Jag vet inte hur många gånger jag har hört att tjejer tar sån tid på sig och aldrig blir klara och att vi är fjantiga och kan vi inte skärpa oss och bara ta på oss något och gå.
Klart vi kan göra så.. Men då ser vi ju ut som er och vi är så mycket bättre än det ;)
 
De senaste veckorna har jag haft den enorma turen att få hänga med en helt annan typ av killar och de är anledningen till det här inlägget.
För första gången i mitt liv har jag nämligen fått komplimanger för mina skor och sminkning.
Helt spontant och appropå ingenting!
 
Jag tänkte inte på det så mycket då utan sa tack och blev glad vilket är en rimlig reaktion när man får en komplimang.
Förvåningen kom efteråt när jag visade upp mina favoritskor för ett ex som tittade på dom och sa att han inte fattade vad det är med tjejer och skor..
 
Man behöver inte fatta vad det är med tjejer och skor. Man behöver inte fatta någonting egentligen men det är väldigt viktigt att acceptera och uppmärksamma vad som är viktigt för den man påstår sig tycka om.
 
Jag köper många skor. De är mina bebisar och bor inpackade i sina lådor och jag använder dem bara vid väldigt speciella tillfällen.
Det inte så mycket begärt att få ett leende och ett "Ja, dom är jättefina" när jag visar upp dom.
 
Så skärpning alla killar som inte fattar hur mycket energi vi lägger ner på att vara snygga för den vi gillar.
 
Lite uppskattning och uppmuntarn kan göra underverk för er relation.
För vem vet, kanske är det just den komplimangen som gör att ni får ligga när ni kommer hem ;)