Tequila är inte min vän

Jag har en vän jag umgicks med ganska mycket när jag var yngre, men på senare tid har jag insett att hon inte bryr sig om mig. Inte på riktigt.
 
Men då och då ringer hon mig och frågar om vi ska ses. Jag blir lite tveksam eftersom det inte brukar gå så bra när vi umgås. Vår energi ihop gör att vi blir otroligt gränslösa och hittar på en massa saker man får skämmas över. Ibland för resten av livet.
Men hon ber om ursäkt för senast och lovar och bedyrar att ikväll kommer det inte bli som sist. Hon har en fantastisk fest på gång, VIP-inträde och roliga människor. Om jag bara ger henne en till chans kommer hon att gottgöra för tidigare synder. 
Min magkänsla säger nej men eftersom hon är så övertygande går jag motvilligt med på att följa med.
 
I början av kvällen är allt precis så bra som hon lovade. Vi harväldigt roligt ihop, hon och jag. Den där känslan när man är kung och gärna stoppar tiden för att dra ut på känslan lite till. Vi dansar och pratar med nya människor och allt är helt, helt underbart.
 
Men så helt plötsligt händer något. Jag vet inte vad. Minnet sviker, men allt det där som var så fantastiskt byts snabbt ut mot något annat. Huvudet snurrar och sen blir allt svart.
 
Nästa gång jag öppnar ögonen är jag naken och fasttejpad med silvertejp på en lyktstolpe. Huvudvärken är från en annan värld och jag måste spy. 
Sen tittar jag upp och ser att min vän filmar mig. Hon har lagt upp några klipp på mig på youtube och redan fått ett par hundra tusen views. 
Hon asgarvar åt mig och frågar hur jag kan vara så dum och lättlurad? 
 
Sen går hon och lämnar mig där.
Efter något år eller så ringer hon igen. 
Tillräckligt länge för att jag ska glömma eländet hon för med sig. Men inte tillräckligt länge för att jag ska glömma hur rolig hon kan vara. 
 
Men jag har insett att Tequila inte är min vän och måste avsluta vår relation.