ONS

För några år sen gick jag igenom en break-up från helvetet. Min själsliga smärta var så överväldigande så jag visste inte vad jag skulle göra. Ångesten styrde mig fullständigt.
Jag löste den delvis genom att testa andra killar. Jag tänkte att det kanske kunde hjälpa mig att skaffa ett större avstånd från både killen som jag längtade så otroligt mycket efter, och själva smärtan i sig. 
 
One night stands är inte att rekommendera. Det kan vara farligt och man ska alltid skydda sig. 
 
Men det sket jag i då. För mig var det mitt alldeles egna sätt att hämnas på alla män sedan tidernas begynnelse. Jag skulle på egen hand få så många killar på fall, att mitt egna fall inte skulle kännas så farligt längre.
 
Min strategi var att projicera ut all min ilska på dessa stackars ovetande killar som ivrigt pratade med mig i baren. De körde på med sin vanliga raggningsstil utan att veta att jag antagit mig en roll och låtsdes vara någon annan än den jag var enbart för att vara så elak som möjligt mot honom senare.
Jag bytte namn och yrke och lögnerna flödade som om jag lärt mig ett manus utantill.
Jag hette Frida och var ingenjör. Vilket var det galnaste jag kunde hitta på då. Så långt bort från sanningen som möjligt, blev normalt för mig. Svennebanan och torrt. Min motsats.
Jag gjorde mig lite snällare och blygare för att sedan chocka med svidande kommentarer och hånskratta åt honom när jag gav han svar på tal.
 
Frida var ett tråkigt namn. Jag vill straffa mer. Jag sa att jag hette Maj-Britt.
"Ma-aj-Britt..?" frågade killarna långsamt.
"Ja, Maj-Britt. Tycker du att jag har ett fult namn?"
"Neeej, det är bara det att du ser inte ut att heta Maj-Britt" svarade de osäkert.
 
Jag har hetat Berit, Margareta, Inger, Anna, Balkong-Nisse (det var hög musik så han hörde inte) och gud vet vad. Inte för att de nödvändigtvis är fula namn, utan för att jag ville gå in i en roll.
Men mest av allt ville jag inte att killen skulle ha någon som helst möjlighet att kunna söka upp mig. 
 
Rätt eller fel?
Förmodligen fel.
Fast väldigt roligt också. I alla fall för mig :)