En helt vanlig utekväll

Jag var ute igår. Stod utanför toaletterna och väntade på en vän. En kille börjar dansa lite med mig och sjunga en liten serenad. Lite gulligt och roligt. Jag sjöng med och vi hade lite kul. Sen tittar han på mig och säger att han skulle kunna tänka sig att ligga med mig.
HAN skulle kunna TÄNKA sig, att ligga med mig. 
Tack svarade jag, frestande, men nej. 
Repliken är från Notting Hill. Den är klockren, jag kör den ofta.
 
Lite senare står jag utanför ett kebabhak och väntar ännu en gång på min vän.
 
"Hello! I think you are beautiful, do you want to come with me?"
Jag tittar ner på en kille säkert 20 cm kortare än mig.
"No thank you" svarar jag och fortsätter messa. "I see your phone is broken, I can buy you a new one!" säger han. Tack det kan jag också göra säger jag.
Killen går iväg men sen kommer han tillbaka! "Do you know what we should do? You can coose any hotel, I will get the best suite and we can make sweet love all night. Do you smoke? I can buy you cigarettes"
 
Vad är det här för störning? Hur kommer det sig att inställnnigen är att killarna antingen gör tjejer en tjänst genom att ligga med dem, eller så kan man bara köpa en tjej.
Ligga för cigaretter och en mobiltelefon? 
 
Det känns lite osmakligt och ofräscht tycker jag. 
Vad hände med "u verkar jättetrevlig! Skulle jag kunna få ditt telefonnummer så kan bjuda dig på middag och lära känna dig lite bättre?"
 
Tjejer ocksåmför den delen. År 2016 får vi båda tacka nej till äckliga förslag och bjuda ut killar själva.