Allt har sina fördelar

Om jag ska behöva välja mellan att vara singel resten av mitt liv eller vara i ett dåligt förhållande väljer jag singel.

Det är inte så kul att vara singel. Eller, det har ju sina fördelar. Om jag inte pallar att tvätta tar mina rena kläder slut, jag behöver inte bråka med någon om det. Det är många vardagsproblem jag slipper.
Vill jag sitta uppe hela natten och läsa kan jag göra det. Vill jag festa går det också bra.
Att vara singel har många fördelar. Men de flesta är egoistiska fördelar. De handlar om att jag kan göra det jag vill, när jag vill, med vem jag vill.
Slippa ta ansvar, att slippa bry sig, slippa kompromissa. Slippa känna.

För lets face it, där summerade jag stommen i ett bra förhållande. Och det är jobbigt och frustrerande att inte kunna göra precis vad man vill hela tiden.

Att ha ett bra förhållande verkar vara bland det svåraste som finns.
När man väl är där är det nog bland det bästa som finns, men det vet jag inget om, tyvärr.