Konsten att köra Lamborghini

Att köra Lamborghini är inte riktigt som att köra andra bilar.
Dom är känsliga, 0-100 på 2.5 sekunder.

Varje Lamborghini är unik. Alla har sina speciella egenskaper. Och lägg på det att de förändras något med varje förare. Det är upp till föraren och bilen att tillsammans hålla sig kvar på vägen. Ibland går det att släppa loss, bara gasa gärnet och skrika av lycka. Då är livet underbart.
Men alla raksträckor tar slut och när kurvorna kommer kan det vara svårt att hinna bromsa i tid, eftersom bromsarna ju inte alltid fungerar så som man kan tycka att de ska.
Ibland kan man råka ut för en felkoppling. Helt plötsligt kan en varningslampa eller blinker gå igång, i värsta fall blir ratten felstyrd så höger blir vänster och vänster blir höger. Då gäller det att stanna så fort som möjligt och fundera över vad som hände. Ofta brukar det lösa sig och ratten blir rättstyrd igen efter en stund, men det gäller för föraren att inte göra om samma misstag för då kanske bakluckan åker upp och föraren skjuts ut bakåt i maxfart.
För det är ett vanligt missförstånd att Lamborghinis behöver förare, don't be fooled. Många fungerar hur bra som helst utan förare, och i många fall till och med bättre.

Det finns många olika modeller. Vissa snyggare än andra, vissa med bättre motor. Allt beror givietvis på att hitta den perfekta matchen mellan förare och bil.
De snabbaste och känsligaste modellerna kräver tydligare, tryggare och känsligare förare. Men de är samtidigt just de modellerna som är roligast att köra.


Och ja, ni har nog fattat.
Tjejer är Lamborghinis.
Killar är förare.
Vägen är relationen.

Och man tar aldrig en Lamborghini för givet.