Skalor och utseende

Det här med skalor har varit något jag har tänkt mycket på. Vem kan ragga på vem? Kan alla ragga på alla eller begränsar skalan sitt urval?

Att bedöma andra efter sitt utseende är något vi alla gör varje dag.
Att bedöma killar efter en skala från 1-10 är något jag gör så gott som varje dag. Jag har en princip att bara gå på 8or och uppåt. Ja, jag vet att det är krasst, och hårt, och dömmande. Jag står för det.
Jag gillar att sitta ute på ett ställe och objektifiera killar genom att ge dom en siffra. Män har gjort så mot kvinnor i evigheters tid, it's payback time.

Men så kom en intressant utveckling av mina platta, 2-dimensionella skalor enbart grundat på utseende. Sara lägger till en skala från 1-10 grundat på personligheten. Så numera kan en kille alltså få tex 8+6. För jag vet att det är så att ju snyggare man blir destu mer spelutrymme har man att hamna tumma på den andra skalan.

Barney förklarar det här på ett annat sätt med the crazy/hot scale

http://www.youtube.com/watch?v=5zADosF3XoQ

Så hur ska jag nu göra?
Jag måste lägga om en helt ny strategi och bedömma killar även efter deras inre attributer. Så helt plötligt legitimerar jag en 7a, om personligheten hamnar på en 9a. För rimligtvis borde min gräns ligga på 16.
Det är en högt lagd ribba. Men man ska vara kräsen när det gäller lycka.

Det bästa med det här är att man måste ta sig lite tid innan man kan sätta betyg på den andra delen. Det gillar vi. Players och idioter faller bort fortare med den nya skalan.
1 Sara:

skriven

Mycket bra formulerat! Så kan vi bli av med alla trash...

2 Sofia

skriven

Detta fick mig att tänka på ditt fantastiska citat om en kille du träffade: "Jag ser så jävla lågt på män, och han har så jävla låg kvinnosyn så vi är ju ett perfekt par egentligen"