Chilla mer

Killar kan vara otroligt vackra. Och jag uppskattar verkligen en vältränad kille med bra hållning och snygga kläder. Är han dessutom smart och driven är jag såld.
Men problemet med att bli såld på tio minuter är att det går för fort fram. Man blir utmattad. Jag orkar inte fästa mig vid någon längre.
Alla avslut har gjort mig emotionellt utmattad.
Varje gång man träffar någon ger man allt och lite till. Och visst, det är en stor del av problemet, att man ger allt. Man borde chilla och ta det riktigt lugnt. Dejta i några månader. Hålla handen och småhångla och lära känna varandra utan att blanda in sex.
Men det fungerar inte så längre. Man har oftast sex första kvällen och det gör att hela relationen grundar sig på sex och det i sin tur gör att man inte lär sig prata med varandra. Sex är en slags genväg för problemlösning. Istället för att prata om saker så ligger vi lite till. Han är ju så het och jag behöver närhet.
Sex är en kortsiktig lösning. För mig i alla fall.
Och innan man har sex är det så underbart. Förväntan och spänningen gör att det är så hett. Att sitta på bio och hålla varandra i handen. Jag hade en sån dejt i somras. En helt underbar fjortisdejt. Det var den bästa dejten på evigheter. Stämningen var laddad, han var supergullig och vi satt där och höll varandras händer och bara myste.

Det är nog sånt jag letar efter nu. Något äkta. Men jag är för utmattad för att känna något äkta.

Jag har fått en utmaning av en kompis. Singel och celibat i en månad. Vi sa ett år först, men det känns så länge så vi tog en månad i taget. Jag antog utmaningen och la dessutom till att det inte ens får förekomma flörtande under den här månaden.
En lätt utmaning kan vissa tycka. Men för mig blir det en helt ny upplevelse.