Framtiden

Det där snacket. Det där hemska snacket om vad vi vill med förhållandet...

Alla killar späner sig med fasa över vad dom ska tvingas lova nu för att inte bli dumpade.

Det här snacket handlar inte om att lova någonting. Vad kan man lova? Inget. Man har alltid rätt att ångra sig, se bara på alla skilsmässor.

Det här snacket om framtiden handlar alltså bara om hur vi känner idag. Vad jag vill idag och vad killen vill, idag.
Idag känner jag kanske att det här är asbra och jag kan se oss flytta ihop om ett år eller så. Med det sagt måste vi inte flytta ihop om ett år. Om sex månader kanske jag stör mig så in i helvete på hans svettlukt och gör slut.

Och för att vända på det kan det vara så att jag idag inte ser det här leda till någonting i framtiden, men jag gillar att träffas ändå. Om sex månader kanske allt har ändrats och vi vill flytta ihop direkt.

Att prata om framtiden är alltså bara en enkel nutidsanalys.