Tack!

Jag vill passa på att tacka alla som har läst min blogg! Det värmer verkligen att se statistisken och jag uppskattar verkligen att vissa har tagit sig tid att skriva en kommentar.

De killar jag skriver om är inte dom som generellt anses vara svin. Jag skriver om helt vanliga, normala, till synes bra killar, vissa som till och med anses vara riktiga kap. Problemet med dessa killar är grundläggande problem med att kommunicera, visa uppskattning och ställa upp. De har ännu svårare att se att ett förhållande kräver underhåll och hårt jobb redan från början.
Jag har haft äran att få vara tillsammans med en sån här kille en längre tid och även dejtat flera stycken.

Det är ju så att det tar tre månader innan man släpper på sin fasad och visar sina sämre sidor. Sen tar det ytterligare tre månader innan man börjar lära känna varandra. Vid det här laget har man träffats i sex månader och hunnit med att investera mycket av sin tid, känslor och energi.
Det är därför så många flörter varar i tre månader, kemin gör jobbet och när man måste börja ta ett beslut om man ska satsa eller inte, eller jobba lite på det man har slutar folk att bry sig. Det gäller givetvis både tjejer och killar.
Min blogg handlar om mina erfarenheter, och eftersom jag aldrig har dejtat en tjej kan jag inte uttala mig om det.

Mina problem med killar är ungefär detsamma, oavsett yrke, uppväxt, social klass osv. Det handlar inte om att jag sitter hemma och trånar efter en kille när han inte svarar, men man börjar ju undra när man har dejtat en kille i några månader och han en kväll helt plötsligt inte svarar. Visst, man kan ta det som att han inte är intresserad och gå vidare, men jag tycker att man har en skyldighet att säga det. Det här med att bara skita i att svara känns omoget och respektlöst.

Det är klart att egoistiska killar också gör så, allt går ju in i varandra. Att inte svara, för att man inte vågar/vill säga att man inte kan ses handlar om bla konflikträdsla, respektlöshet och egoism.

Jag tycker bara att det får vara nog med slit och släng-samhället. Vi kan skärpa till oss och höja nivån på respekt gentemot varandra. Det är för många trasiga människor där ute, vi behöver inte bidra till att skapa fler.
1 Martin:

skriven

"Min blogg handlar om mina erfarenheter, och eftersom jag aldrig har dejtat en tjej kan jag inte uttala mig om det."



Det var bra sagt, för samma sak gäller såklart vissa tjejer.

Det är bra att du klargör att din blogg inte är en "tjejer är så jävla bättre än killar" blogg, som det finns gott om redan.



Det du säger om att en romans varar i 3 månader innan kemin slutar göra det mesta av jobbet är sant. Det är inget fel om en kille ( eller tjej ) som märker att det inte känns rätt säger det, pratar om det och eventuellt avslutar relationen. Det är ju killar ( och tjejer ) som känner att det inte funkar, men INTE tar sig tid att prata om det, utan fryser ut sin partner sakta men säkert, som är idioter.

Håller helt med om det!



Keep it up!