Förväntan

En kille jag pratade med i helgen lyckades lokalisera det jag tror kan vara det största problemet vi har i relationer.

Det handlar om vilka förväntningar man har på varandra. Om vi till exempel ska åka iväg en helg förväntar jag mig kanske att vi bara ska ligga, och då blir jag ju grymt besviken om killen är astrött och vill sova. Om killen förväntar sig att vi bara ska ligga hela helgen blir han grymt besviken om jag vill vara ute och gå långa promenader.

Det är jobbigt att prata om vad man förväntar sig. Det blir kanske lite krystat och man kanske känner att man gör den andra besviken om man inte vill samma sak. Men om man biter ihop, tar tag i saken, tar nån timme eller så att prata igenom vad man vill och känner för innan man gör något så slipper man bli besviken.
Det är ju mycket bättre att snacka en stund för att sen ha kul ihop, än att åka iväg och missförstå varandra hela tiden. Irritation uppstår och till slut kommer bråket. Kanske inte direkt, kanske inte när man kommer hem, kanske inte nästa resa, men förr eller senare kommer det. Ju längre tid det tar för bråket att kulminera, ju värre blir det.

Så till alla konflikträdda killar som är rädda för att prata kan jag varmt rekomendera det här samtalet, så ni växer ihop under er tid tillsammans, istället för gap och skrik.
Det är inte svårt.
Och ni kommer få mer sex om er tjej inte är konstant sur, irriterad och besviken, tro mig.