Gs communicationskills

Jag och G hade haft det lite struligt ett tag efter ett flertal missförstånd som grundat sig i Gs oförmåga att svara i telefonen, hålla avtalade tider och allmänt bara inte varit delaktig i relationen. Vi hade försökt prata om det flera gånger, men han bara somnade, ibland på mig.

En av mina bästa vänner skulle komma och hälsa på mig i helveteshålan där han bodde men beklagade sig över att det inte fanns en biltvätt där. G erbjuder sig att ta med hennes bil till brandstationen, där han jobbade, och tvätta den så kunde vi fika så länge.
Vi passar på att bubbelgumssnacka i några timmar och när vi kommer tillbaks till brandstationen har han mer eller mindre kört en proffsrekond på hennes bil. Bilen glänste både utanpå och inuti, på marken brevid låg en liten hög med skräp och han hade till och med vikt ihop babyfiltar och lagt i en prydlig hög i bakluckan.
Jag och min kompis går runt bilen och tittar som i chock för vi har aldrig sett den så fin förut. G är genomsvettig och tokhungrig för han har skippat lunchen för att fixa bilen.
När vi kommer hem till honom och han sätter sig för att äta så berättar jag för honom hur mycket jag verkligen uppskattar att han tog sig tid och gjorde ett så fint jobb men påpekar också att man inte kan lösa kommunikationsproblem genom att städa någons bil. Precis då höll han på att stoppa gaffeln i munnen men stannar upp och tittar förskräckt på mig.
"Va? Men, jag har ju städat hennes bil i flera timmar!"
1 Din Röfv:

skriven

Låt se här. Du driver en blogg där du vill ge skenet av att du är the shit medan killar som raggar på dig är totala förlorare. Du lägger ut tid, pengar och energi på att attrahera till dig uppmärksamhet för att sedan avvisa dem och skriva A4-långa inlägg på den här löjliga ursäkten för en blogg för att.... ???

"Men jag gillar sex, men nej jag vill ha uppmärksamhet ist, men nej du är en nolla, men nej jag har klätt upp mig och sminkat mig för din skull, men nej du är inte värd mig och jag måste hänga ut dig på min blogg där jag spyr galla över mitt så kallade liv, men nej du är trevlig och jag ska lära dig hur man egentligen raggar"

Det luktar kognitiv dissonans här, ett lite ödmjukare alternativ till att kalla dig för 100% dum i huvudet och oerhört patetisk därtill. Det ser ut som att du lever ett väldigt meningsfullt och konstruktivt liv. Tror inte att någon mår sämre av allt detta än du själv ärligt talat.

2 Steve the Bandit

skriven

om du nu var tvungen att skriva det där så kunde du väl åtminstone uttryckt dig lite bättre, din röfv.

Vi har ingen aning om hur hon är som person egentligen, sen vore det ju konstigt om bloggen heter "dumma killar" och hon skulle sitta och skriva "la la la, världen är så underbar". Dessutom är det väl ingen som tvingat dig att läsa det här.

Hon har själv skrivit: "Det gäller att se på det med humor, med tvång om så behövs :)" så slappna av, skapa en egen blogg där du kan klaga på alla andra bloggar. Det är ju en av anledningarna till att det är populärt, skriv vad du vill.

Jag tror ju inte du kommer läsa det här men jag har ingen lust att se att din kommentar är den enda här.



Nu till inlägget:

om det där verkligen är sant så är det himla roligt, men samtidigt lite tragiskt. Det är väl ganska lätt att förstå att det inte går att lösa kommunikationsproblem genom att tvätta bilar, även om bilen blev så väldigt ren och fin