Sista dagen på 2012; we are loosing hope

Så här dag två av bakfyllan kan jag äntligen sitta upp och vill nu dela med mig av kvällen.
 
Inte så mycket dumma killar som dumma jag.
 
Vi är ute och firar en kompis som fyllde år. Vi tänkte att det är värt ett extra firande och går all-in med drinkar non-stop.
Jag ser en kille några bord bord och dreglar mer än jag borde in a pupblic place men han raggar på en tjej som inte var så snygg. Tjejen går iväg och jag passar på att fråga honom om han håller med om att han är för snygg för den där tjejen. Han tittar upp och svarar "nej, det tycker jag faktiskt inte". Jag säger "ok, good luck with that" och går tillbaks.
Den här bloggen handlar alltså inte om den killen för han hade det alla killar bör ha; en ryggrad.
 
Vi går vidare till nästa ställe och jag får uppdraget att kolla om en kompis till min kompis är där. Tanken var att jag lite diskret skulle kolla men jag har ju inte träffat den här killen och har inte heller något ansiktsminne så jag går fram till varenda kille på stället och frågar om han är *******. Hittade ett bord med killar som hade en ostbricka, jag stannade och åt upp deras ost och heightnazi som jag är dissar jag den som raggar på mig eftersom han var kortare än mig (går icke, inte ens för Eminem).
 
Vi åker taxi hem, min kompis åker vidare för en bortamatch och jag släpps av själv, orkar inte gå hem (ca 50 m) så jag sätter mig för att vila på en bänk i en busskur. Efter en stund blir jag väckt av en man som säger att han kan köra hem mig, för där kan jag ju inte sova. Jag tittar upp och frågar om han känner mig, har vi träffats förut. Han säger nej och erbjuder sig ännu en gång att köra hem mig. Jag säger att det är lugnt, jag bor här men orkade inte gå in. Jag tittar upp och ser hans bil parkerad med passagerardörren öppen och inser att om jag sätter mig i den bilen kommer jag bli inlåst i en källare i 24 år så jag stapplar hem istället.
 
Så idag, två dagar senare ska de två sunkigaste tjejerna i Stockholm duscha och borsta tänderna så vi kan peppa om inför nyårsafton.
 
Och kom ihåg alla dumma killar, om du inte pallar att svara på ett mess bör du inte ljuga om att telefonen är död. År nästan 2013 ser man nämligen klockslag när folk läser sina meddelanden.
Vårt förslag till nyårslöfte för alla killar blir därmed att odla ryggrad.
 
Palla töntar liksom.