Messande

Det här med att svara på mess.
Jag menar inte att killar ska sitta som klistrade vid mobilen och alltid svara tjejen inom 5 sek, inget orimligt begärs här.
Det jag önskar är att killar skulle kunna lära sig att avgöra när ett snabbt svar krävs.

Till exempel:
"Ska vi ses på tis nästa vecka"
- Inget snabbt svar behövs, jag kan själv ta en dag eller två att svara på det för jag vet oftast inte vad jag ska göra om 5 min, ännu mindre nästa vecka.


"Vilken tid skulle du komma ikväll? Är i affären nu, äter du innan eller ska jag köpa mat till dig också"
- Kräver snabbt svar. Ingen vill stå i affären i en timme och vänta på svar. Så viktigt är det inte för mig att nån annan ska få äta.


"Anna undrar om hon ska ta bussen som går om 10 min, för sen går det ingen buss förrän om 2 timmar, eller kunde du hämta henne?"
- Kräver akut svar. Stackars Anna vill ju va med på festen och måste veta om hon ska lubba gärnet eller vänta på killen.

Det här gäller som pojkvänner i hög grad, men killar generellt i många lägen. Killkompisar som behöver snabb respons och man ser sin pojkvän läsa messet, lägga ner mobilen och fortsätta med sitt dataspel.

Mycket information till dumma killar nu, så sammanfattat gäller följande:
Viktigt mess, snabb respons
Oviktigt mess, ok att chilla (men inte för länge om ni vill behålla er flickvän)

1 Eric:

skriven

Nu var väl båda akutexemplen mest bra exempel på när ett mess är en dååålig idé, oavsett mottagaren. Står man i affären, eller har 10 min till bussen går, då ringer man!

3 Amiralen, kuk-kapten i fittbåteN:

skriven

buhu

2 Admin

skriven

Eric, du har givetvis helt rätt. MEN, enligt min erfarenhet (och den här bloggen handlar ju om me, me, me) så brukar killar faktiskt inte heller svara.

"Va, var det nåt viktigt? Det visste inte jag"

(I en dum-kille-röst)