Daniel gick lite fel

Och så kommer inlägget som motbevisar min poäng i det förra inlägget.
Min underbara kompis Daniel trotsar mina baciller och är på väg hem till mig för att jobba på vår hemtenta.
Han bor i Norrköping och tar campusbussen till Linköping och ska gå från skolan till mig.
Jag har ju haft feber nu i 6 dagar och inte kunnat äta något och kände att jag skulle kunna döda för att få sätta en pizza innan jag ska skriva uppsats, fortfarande med feber.
Jag går in på onlinepizza, beställer en pizza åt honom och mig, betalar, kollar av med honom vart han är och fixar allt.

Or so I thought...

Pizzerian ligger ca 15 minuters promenad från campus på väg till min lägenhet.
MEN, för några månader sen följde Daniel med mig till dagis för att hämta min son innan vi körde en all-night- tenta-plugg session.
Istället för att fråga hur han skulle gå valde Daniel att gå samma väg som vi gick den gången.
Jag börjar undra var han är för jag tycker att han borde vara här vid det här laget. Jag är assjuk och svinhungrig och alla som haft kontakt med hungriga människor vet att dom inte kan tänka på något annat än att sätta i sig sin varma, flottiga och underbara pizza.
Men nej. Daniel har gått fel väg och befinner sig ca 1 km åt fel hål, fortfarande på väg bort för när jag sa åt honom att vända tror han inte på mig utan fortsätter gå mot dagis. När en gubbe han stannar på vägen säger att han måste vända, då vänder han...


Han vet att jag skriver det här just nu. Han har ivrigt väntat på att få komma med i min blogg om dumma killar, men i förhoppning om att han skulle vara upphöjd som ett undantag.
Tyvärr Daniel, inte den här gången.
Och i ditt försvar skulle jag skriva att du går jättefort, för min skull. Och jag tror att jag skulle skriva att han har blivit jättesvettig, tydligen också för min skull...
1 Kafei:

skriven

Daniel Är en snigel... en slowpoké, en SNORLAX...

..men du tycker för synd om dig själv.. en pizza mindre är bara bra.

Beach 2012 !

3 Admin:

skriven

Kafei...

Hur ska jag börja besvara ditt inlägg...

Jag skriver ju att jag inte har ätit på 6 dagar!!! Kan du inte unna en stackars tjej en pizza efter 6 dagars svält???



(Plus att jag har minst lika många rutor på min mage som du :P)

5 Admin:

skriven

Och Jennifer, jag tog hand om honom med en kall pizza, eftersom det tog så lång tid för honom att hämta den ;)

7 KAFEI:

skriven

Jaa jo det blir väl plus minus noll?. För jag antar att du tappat några kilon efter dessa 6 dagar av svält ?

9 KaFEI:

skriven

Nää.. jag kommenterade Admins inlägg. trodde det var du...........................

2 Jennifer L

skriven

Hahahaha.



Han går omkring med sina mp3-lurar i sin egna lilla värld. Sig lik, det är skönt att veta. Ta väl hand om han åt mig, jag är på semester.



;-D

4 Anonym

skriven

Känner du honom eller vadå?

hoppas du blir brun..

6 Admin

skriven

Jag är ledsen, men varken jag eller Daniel förstår vad du menar med att du hoppas att jag blir brun?

8 KAFEI

skriven

Jaa jo det blir väl plus minus noll?. För jag antar att du tappat några kilon efter dessa 6 dagar av svält ?