Alla Hjärtans Dag

Det här inlägget har jag sparat till nu, när det är lite drygt två veckor kvar till alla hjärtans dag.

Del ett:
Alla hjärtans dag är alltid på den 14 februari. Alltid, varje år, utan undantag.
Just det här fenomenet upplevde jag för första gången för ett år sedan. Killen jag dejtade då var 32 år med en känslomässig mognad på ca 17 år. Han frågade mig vilken dag det är på i år, jag sa alltid 14 februari. "Va, är du säker?" Ja, jag är helt säker. Varje år. 14 februari. Inget undantag.

Del två:
Ja, det är ett kommersiellt jippo enbart för att företag vill sälja mer skit folk egentligen inte vill ha. Jag vill väl inte ha en nalle med ett hjärta egentligen. Men nu är det så att vi blir överösta av budskapet att på alla hjärtans dag visar man sin pojkvän/flickvän hur mycket man egentligen bryr sig. Även jag, som är en bitter manshaterska och så oromantisk man kan bli, blir ändå besviken om killen inte gör något alls.
Ett vanligt argument är att man inte behöver en viss specifik dag för att uppskatta varandra. Det håller jag med om, helt och hållet. Men visar ni era flickvänner hur mycket ni uppskattar henne på andra dagar om året? Va? Nej, det gör de allra flesta inte.
Faktum är att det finns tre dagar på året då man bör ta lite extra tid att uppmärksamma er flickvän; hennes födelsedag, julafton och på alla hjärtans dag (givetvis också dagen då hon föder ditt barn).
Det är väl inte så svårt? Om jag skulle få söta mess och spontana överaskningar  då och då skulle jag nog inte tänka på alla hjärtans dag. Eftersom just det här argumentet oftast kommer från killar som inte pallar då, och inte pallar någon annan dag heller är det bara lathetstjafs.

Del tre:
Det handlar inte om dyra pressenter eller en resa till Paris som jag läste som förslag i en tidning.
Jag skulle va glad för en liten påse lösgodis. Eller en öl. Eller bara ett gulligt mess.
Återigen är det tanken som räknas.

Så kom ihåg att tänka till på alla hjärtans dag.
Eller, what the hell, börja tänk redan nu så slipper ni få panik då.
1 Emelie:

skriven

haha, gillar din inställning! <3

3 Admin:

skriven

Frukost på sängen är ju bäst!

2 Frukost på sängen är bäst

skriven

Frukost på sängen är alldeles lagom tycker jag. Det visar att man bryr sig men betyder inte att man behöver köpa en massa strunt...