En ovanlig söndag

Den här bloggen är som sagt riktad mot dumma killar. Alla killar är inte dumma och dumhet är tack och lov inte ett konstant tillstånd. Även den mest puckade av alla killar kan bestämma sig för att vakna upp och skärpa till sig.
Det handlar inte om att skärpa till sig för en tjejs skull, det handlar om att mogna och ta ansvar för sig själv och sin omgivning, för sin egen skull.

Tyvärr har min syn på killar blivit så dålig för att jag har fallit för killar som inte har fattat än. Dom fattar nu, vad jag förstår genom det lilla jag vet från facebook, men när jag var med dom fattade dom ingenting. Inte jag heller för den delen, jag håller på att vakna nu.

Man kommer inte så långt med egoism. Det funkar bara bra kortsiktigt. I vårt slit och släng-samhälle går det att slita och slänga relationer lika lätt som plastbestick. Det betyder inte att det är bra, det här moderna samhället som gör att vi glömmer grundläggande värderingar som respekt, hänsyn, empati och äkta kärlek.

Igår hade jag en underbar dag. Visst, jag vaknade bakis dag 2 med migränen Arne och bara 3 timmars sömn på 2 dygn. Men så gjorde vi som planerat. 4 bakfulla människor och ett barn drog till Ikea och jag köpte min säng. Det var en sån där mysig, chillad family day outing.
Jag har ingen riktig familj, jag har kompisar istället. Världens bästa kompisar. Och en av mina kompisar har världens bästa pojkvän, han hjälpte mig bära min säng.
Den här bloggen är inte riktad till honom.