Svar på Inlägg

Tillägnat Steve The Bandit

Jag gillar din ärlighet, och att du kan läsa mellan raderna och se ironin i det hela. Och ett stort tack för att du på objektivt stöttar mig! Med det menar jag att jag är hyffsat säker på att du skulle gnälla om jag skriver något du inte skulle gilla.
Och ja, sjukt roligt, både då och nu faktiskt. Så roligt att sätta fingret på det där och då, tror lilla G kan ha lärt sig något av den händelsen, även om det bara är att det inte är värt att slösa tid på att vätta en bil när man är osams med en tjej i framtiden (oh that poor girl).

Tillägnat Din Röfv

Nu är det ju precis som the Bandit säger att man får skriva precis vad man vill i sin egen blogg. Min blogg handlar om att skriva om roliga/tragiska erfarenheter av dumma killar. Dumma killar. Inte alla killar, utan bara dumma killar. Alla är inte dumma killar. Jag vet faktiskt ett par som inte är dumma, och jag kan till och med gå så långt som att säga att jag vet en som under en hel månads tid har gjort allt precis helt rätt! Ja, en månad är för kort för att generalisera och precis som du säger så ska man akta sig för självuppfyllande profetsior genom att generalisera och tycka att alla verkligen är dumma i huvet, något jag jobbar väldigt aktivt på just nu.

Att gå så långt som att säga att jag sysslar med kognitiv dissonans är väl ändå att ta i? Du gör ju väldigt många egna antaganden tex att jag klär upp mig för andras skull, eller för en killes skull. Jag äter hälsosamt, tränar regelbundet, klär och sminkar mig enbart för att jag ska känna mig nöjd när jag tittar i spegeln. Om du kan komma på en fin psykologisk term för det så har du med all säkerhet rätt, det är lugnt, jag står för det. Jag ligger ändå steget före och är mycket väl medveten om min dysmorfofobi.
Det underbara är att man får vara som man vill och hemligheten är att lära sig att umgås med andra som accepterar en precis som man är. Det är nog just det misstaget jag gjort förut, att träffa killar som är så emotionellt omogna att dom tror att man kan lösa problem genom att tex tvätta en bil. G är för övrigt en mycket bra och trevlig kille, det är bara vissa saker han inte klarar av, som att prata till exempel. Jag hänger ut honom här men jag är väldigt säker på att han tycker att det är ok, jag har skrivit oändligt värre saker i en annan blogg om honom som han har läst och står för.
Så mitt förslag är att du chillar ner dig lite. Jag vänder mina erfarenheter till roliga historier, tycker du att jag är dryg/blåst är det helt ok. Att skriva bloggar innebär att utsätta sig för kritik och möjligheten att besvara kritiken, inte som ett försvar, utan mest för att jag inte har något bättre för mig just nu :)