Orsak och verkan

Så igår när vi var några tjejer pratade vi ju självklart om killar. Både bra och dåliga saker så klart, för ja, det finns faktiskt några fördelar med killar, och vi pratar om dom också. Det är bara inte lika kul att skriva om det.

Det vi fastnade för igår var när man bråkar med sin pojkvän och han bara inte förstår det här med orsak och verkan. Att något har inträffat innan man blir arg. Vi hade alla varit med om att vi frågat om killen är medveten om vad exakt problemet är. "Jaa, men asså, du är ju sur" (säg det gärna med puckad röst för det var så vi sa det igår).

Nej, söta lilla killen, problemet är inte att jag är sur, problemet är varför jag är sur. Något hände INNAN jag blev sur, kan du komma ihåg vad det var?
"Er..... Asså.... jag vet inte...." (i både slö och dum röst igen) "För liksom, jag vet att vi sa att vi skulle träffas men sen så gjorde jag en grej med mina polare och så tänkte jag att det är väl ok"
Eller
"Men jag har ju mekat med min motorcykel hela dagen!" (Nu i glad röst, som om jag är hans mamma och ska klappa händerna för att han är så fantastisk som har haft så kul hela dagen och ska ha full förståelse för att han inte kunnat svara på ett mess på 14 timmar) - G.

Jag vet att många tjejer är dåliga på att motivera varför man blir sur, det är något jag önskar att alla kunde bli bättre på. Men så svårt kan det väl ändå inte vara att fatta att om någon blir sur så finns det en anledning? Någonstans på vägen har man handlat respektlöst.

För att ta till en metafor som killar kanske kan ta till sig är det så här enkelt:
Glömmer man att tanka går det inte att köra bilen.
Glömmer man en överenskommelse med tjejen, blir hon sur.






1 Steve the Bandit:

skriven

För det första så måste jag säga att fattar jag inte vart ni får tag på alla dumma killar. Vissa saker låter lite för dumt för att vara sant XD

För det andra så blir väl alla sura om man glömmer överenskommelser? det är ju inte begränsat till förhållanden direkt.

3 Steve the Bandit:

skriven

Det kanske är så att det är i "förhållande-området" som de har problem, ingen är ju perfekt menar jag. Har nån av dom förstått att de hade "problem" eller att det fanns problem i förhållandet?

För när jag läser alla inlägg (som handlar om dumma killar) på bloggen så tycker jag att det ofta låter som om killarna inte är intresserade av ett förhållande, och då menar jag inte specifikt med dig utan med nån överhuvudtaget. Det är den bilden jag får av det lilla jag vet om de här killarna, och iofs är ju inte det mycket. Har lite svårt att se på hela situationen med humor för det sliter på en när den man gillar inte verkar vara intresserad av att värna om förhållandet. Hoppas att du hittar en bra kille, det finns en del iaf ;)

5 Admin - Emily:

skriven

Jag fattar precis vad du menar :)

De killar jag har träffat har förstått och i vissa fall insett hur knäppa dom varit i efterhand, men det är kanske för att jag är en sån ettrig jävel och är på dom om att fatta och vakna, och lära sig av misstagen med mig och ta hand om nästa tjej. (Nackdelen med att träffa en tjej som pluggar psykologi kanske, eftersom de får flera analyser uppbackade med psykologiböcker haha)

Det finns säkert en hel del bra killar, tyvärr tar det så lång tid att lära känna någon ny och jag upplever en avsaknad i uthållighet både hos mig själv och andra vilket jag tar upp i mitt inlägg som kommer upp ikväll när jag filat klart på det :)

2 Admin - Emily

skriven

Grejen är den att mina exempel kommer faktiskt från killar som anses vara riktiga kap. Välutbildade killar med bra jobb som verkar fatta allt när det kommer till jobbrelationer och vänskap, men av någon anledning ingenting när det gäller tjejer.

Det är ett mysterium, även för oss (mina tjejkompisar och mig själv)

4 Steve the Bandit

skriven

Läste just det jag skrev tidigare och jag måste säga att det lät pjoskigare än vad jag hade tänkt...

Jag tror du förstår vad jag menar iaf