Enkelt va?

Jag pratar med 2 smarta och kloka och väldigt bra tjejer idag på lunchen. Vi diskuterar förhållanden och vad som får dom att bli bra.
Jag stolpar för enkelhetens skull (och för Erics skull)
 
  1. Man är tillsammans med någon som man älskar för att man älskar den personen.
  2. Om båda sätter den andras intressen först så skapar man en positiv spiral av respekt, tillit och kärlek.
  3. Man ska unna och uppmuntra varandra att göra saker den andra mår bra av även om man själv inte fattar varför dom tycker att det är kul (se punkt 1 och 2)
  4. Uttrycka sina känslor så här "jag känner att du inte stöttar mig i det här" istället för "du stöttar inte mig". Vi ska inte döma utan bara öppna upp för diskussion (se punkt 2)
  5. Acceptera inte skit och tumma aldrig på din självrespekt, stå på dig och kräv att bli behandlad som du förtjänar. Diskutera, varna sen och fungerar det fortfarande inte så lämna förhållandet. Det är trots allt så att man blir behandlad så som man tillåter andra att behandla en.
 
Min slutsats var att om jag kan ta ett piller för att bli lesbisk skulle jag ta den direkt, utan tvekan.