Jag är bara vänlig

Vad är det med killar att tro att alla tjejer som tar kontakt ute raggar?
 
Jag är ute med Retard som i vanlig ordning super ner mig totalt och jag går till baren för att få i mig lite vatten. När jag står där hör jag en kille prata engelska, och jag menar engelsk engelska. Jag som halvengelsk blir överlycklig och börjar prata med honom. Inom ett par minuter ursäktar han sig med att han måste gå för han har en svensk flickvän.
 
Jag blir lite mållös när han säger så för jag raggade ju inte, jag bara hörde en landsman och blev glad, jag pratar med alla engelsmän.
 
Det blir värre när han hänvisar mig till hans kompis med orden "Prata med honom, han är amerikan". Jag hinner precis tänka att jag inte bryr mig när jag fattar att han vill ge mig en annan kille att ragga på istället.
 
Lite skamset tar jag mitt vatten och går tillbaka till min kompis.
 
Och sen kommer reflektionen..
En grej jag ofta tänkt på är att killar verkar tro att allt dom gör och tycker måste andra också göra och tycka. Insikten av att andra kan tänka på ett annat sätt kallas för "theory of mind" och brukar vanligtvis komma i 3-4 årsåldern. Det är kanske dags att utveckla den kunskapen lite?
 
Bara för att killar raggar på alla dom pratar med betyder det inte att tjejer gör det.
Bara för att killen blir kär betyder det inte att tjejen blir det.
 
Och i deras försvar kanske jag uppfattades som väldigt full och kanske lite väl vänlig, vilket i sin tur kanske var för att killarna inte var min smak (en av dom en bra bit kortare än mig) och  jag skulle inte kunna tänka mig någon av dom. Jag slappnar av lite mer när jag inte bryr mig, vilket kanske får killarna att tro att jag bryr sig..
 
Se så lätt ett missförstånd kan uppstå ;)