kompisar

Det här med att killar och tjejer inte kan vara kompisar.
 
Jag följde med min bästa killkompis till en fest förra helgen där alla antog att var tillsammans.
Jag vet inte hur många gånger vi har fått frågan om vi i alla fall ligger med varandra.
Nej, vi ligger inte med varandra och nej vi borde inte börja.
 
Varför är det så svårt för folk att acceptera?
 
 
Att han är kille och jag tjej är inte anledning nog att ligga.
Precis som med bögar vill jag inte ligga med alla killar.
 
Jag har ungefär lika många killkompisar som tjejkompisar och har inte legat, hånglat eller dejtat någon av dom, av den enda anledningen att jag inte tycker om dom på det sättet. Jag älskar vissa av dom och skulle släppa vad som helst om dom behöver min hjälp.
Men jag vill inte ligga med dom.
 
Man kan tycka om folk på olika sätt och att blanda ihop vänskap med kärlek tror jag beror till stor del på emotionell omognad.
 
Man ska inte blanda ihop vänskap, sex eller kärlek.
Förutom i ett förhållande.