This made my day

Idag hade jag en helt underbar konversation med en kille som går i min kompis klass. Båda hade ganska betämda åsikter och vi gillade att diskutera så det hela blommade upp i en hetsig och tidvis högljudd debatt om vad som är fel på vårt samälle.
 
Jag älskade det.
 
Man ska kunna ha hetsiga diskussioner där man genom att inte hålla med varandra ändå lär sig av varandra utan att man för den delan behöver bli osams.
Jag önskar att fler kunde ha den inställningen och att fler vågar ha åsikter men även kunna ändra sig efter att man får nya perspektiv och information kring ett ämne.
Framför allt önskar jag att fler killar kunde ha självinsikt och självförtroende nog att kunna stå för sin sak och samtidigt vara lyhörd för den andras input.
Enligt min erfarenhet vill de allra flesta killar antingen ha monolog (tala om för tjejen hur det faktiskt är) eller så känner de sig hotade av att en tjej är smart, stark och verbal.
 
Antagligen är det just den här aspekten av min personlighet som gör att jag kommer förbli singel resten av mitt liv. Killar som inte kan utmana mig på ett intellektuellt plan göre sig icke besvär.