Ja tack, gärna. Eller?

I lördags när jag var ute, nykter, råkade jag hamna i ett experiment. Jag och en killkompis testade att se hur lätt det är för killar respektive tjejer att få ligga.
Varannan gång haffade jag en kille, la min hand på hans axel och frågade lite snällt om han skulle vilja följa med mig hem och ligga, och varannan gång haffade han en tjej och gjorde exakt likadant.
 
ALLA killar sa ja till mig och ALLA tjejer dissade honom.
 
Han blev så klart lite less och tyckte att det bevisade sin tes om att vi tjejer har det så jävla lätt och får ligga när vi vill.
För mig resulterade det dock bara i äckelkänslor.
Självklart är det lättare att bara kunna haffa vem som helst och få ligga, men vad betyder det?
Det betyder enbart en tom bekräftelse grundat på en tillfällig lust.
Det betyder ingenting.
 
Och ja, vill man ligga så ligger vi tjejer på samma villkor som killar. Men det är ju för fan inte ens en sport! När man kan peka och bara få är det inte roligt längre.
 
Som Jim Carrey säger:
I wish everyone could get rich and famous and everything they ever dreamed of so they can see that's not the answer.
 
Samma med att ligga.
Var är utmaningen?
Var är äktheten?
 
Sluta vara så jävla lätta nu killar!!