Makt och simultankapacitet

Jag, Retard och Retards flickvän diskuterade det här med maktbalansen gällande hur ofta man kan höra av sig när man precis träffat någon.
 
Jag tycker att man ska hålla på varannan gång ganska länge just för att läsa av den andras intresse osv.
Retard sa att han hatar sånt och att det är töntigt att man måste hålla på så, han har minsann aldrig kört med den metoden, han hör av sig när han vill och ingen kan höra av sig för ofta till honom.
Jag och hans flickvän håller med om att med Retard är det annorlunda, det har aldrig varit något konstigt med att höra av sig till honom varken för mycket eller för lite, men i nästan alla andra relationer har det varit en stor grej.
 
Vi funderade varför och kom fram till att det handlar om att killar får höra av sig ofta, det är bara gulligt.
Om vi tjejer hör av oss för mycket blir vi däremot snabbt klängiga eller ännu värre; overly attached.
 
Enligt mina erfarenheter handlar det om att vi tjejer kan göra fler saker samtidigt. Vi kan plugga, träffa vänner och ändå upprätthålla en kontakt med killen.
När en kille jobbar/pluggar/hänger med vänner gör han just det och enbart det.
 
Min slutsats?
Mer simultankapacitet killar!!
 
Eller att tjejer ska backa the hell away när en kille segar, för det är ett tecken på att han inte är intresserad.